آلبالو

همه جوره

آلبالو

همه جوره

قطبی:

قصد بی‌احترامی به خبرنگاران را نداشتم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خوشحالم که توانستیم بازی پیش از داربی را در مقابل 95 هزار تماشاگر ببریم و روحیه مضاعفی برای مصاف با استقلال داشته باشیم.

 افشین قطبی پس از پیروزی دو بر صفر تیمش مقابل پگاه گیلان در جمع خبرنگاران گفت: به غیر از دو گلی که به ثمر رساندیم و چند صحنه خطرناکی که در نیمه دوم روی دروازه حریف خلق کردیم از سایر لحظات بازی راضی نیستم و معتقدم می‌توانستیم بازی بهتر و به دنبال آن نتیجه بهتری کسب کنیم. ما در نیمه اول تاحدودی ناهماهنگ بودیم و البته سرعت بازی هم که بخشی از آن بخاطر بلندی چمن ورزشگاه بود، کند شد؛ اما در نیمه دوم بازیکنان ما بهتر عمل کردند که ثمره آن این نتیجه شد که باید از آن راضی باشم.

وی افزود: باید از پزشک تیم تشکر کنم که ابراهیم توره و سپهر حیدری را به رغم مصدومیتشان به این بازی رساند و تک تک اعضای پرسپولیس در این مدت نشان دادند که نقش خود را برای حضور تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در آن خوب بازی می‌کنند. این بازی به لحاظ اینکه آخرین دیدار ما پیش از داربی بود، اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت؛ همیشه بازی‌های پیش و پس از داربی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال اهمیت زیادی دارد و خوشحالم که توانستیم بازی پیش از داربی را در حضور هواداران بسیاری با پیروزی پشت سر بگذاریم تا روحیه و انگیزه بازیکنان برای مصاف با استقلال مضاعف شود.

قطبی هم‌چنین درباره عدم تمرکز خط میانی و مدافعین مرکزی تیمش در این بازی، تصریح کرد: قبول دارم که بازیکنان ما در نیمه اول به خصوص در دادن پاس‌ها دچار اشتباه می‌شدند که بخشی از آن بخاطر بلندی چمن ورزشگاه بود اما در نیمه دوم بهتر شدیم؛ همچنین سپهر حیدری را به این خاطر که با مدافعین صحبت می‌کند تا تمرکزشان بیشتر شود، به میدان فرستادم و از آتسو هم در نیمه دوم راضی بودم. بالاخره هر تیمی به مرور بهتر می‌شود و شاید تغییرات تاکتیکی را در آینده داشته باشیم که نمی‌توانم به شما بگویم. به هر حال در این بازی ما دو سه گل نخوردیم و شش، هفت گل نزدیم؛ معتقدم پرسپولیس روز به روز بهتر می‌شود و ما می‌توانیم در آینده به آسانی قول قهرمانی بدهیم که شاید این قول را پس از داربی بدهم.

وی درباره زمان بازی دیکارمو و تقابلش با نیکبخت در خط حمله این تیم، خاطرنشان کرد: ITC پائولو دیکارمو هنوز به دست ما نرسیده و من شخصا چهارشنبه شب تا ساعت 3 بامداد این مساله را پی‌گیری می‌کردم، حتی مارکو هم با وجود مشکلاتی خانوادگی‌اش در برزیل برای این مساله به ما کمک می‌کند؛ فکر می‌کنم او به بازی داربی برسد؛ اما نیکبخت نیز یکی از مهاجمین خوب پرسپولیس است و من همیشه دوست دارم در یک تیم بازیکنان برای حضور در ترکیب اصلی و قرار گرفتن در پست تخصصی‌شان با یکدیگر رقابت سالم داشته باشند؛ این تشنگی آنها بر سر حضور می‌تواند به نفع خودشان و تیم باشد.

قطبی همچنین درباره تقابلش با خبرنگاران در روز‌های اخیر، نیز گفت: من هنوز زبان فارسی را به طور کامل یاد نگرفته‌ام و برگردان برخی لغات از جمله CRAZY و ... را به طور دقیق نمی‌دانم. برخی لغات در زبان لاتین چند معنی داشته که ممکن است مثبت هم باشد اما ظاهرا در زبان فارسی این‌طور نیست؛ بالاخره اگر حرفی زده‌ام که قصد بی‌احترامی نداشتم و از این بابت از خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم؛ اما شما هم حق بدهید وقتی ما اجازه حضور خبرنگاری را در محل تمرین می‌دهیم و به او احترام می‌گذاریم، چرا در روزنامه‌اش مطالبی نادرستی علیه مربیان پرسپولیس نوشته می‌شود.

وی افزود: متاسفانه یکی از روزنامه‌های ورزشی اخیرا مطالبی را علیه پرویز کماسی نوشته و عملکردش را زیر سوال ‌برده بود؛ در ادامه آن این کار با مارکو انجام شد که گفتند برای آوردن بازیکن به برزیل سفر کرده که این‌ها درست نیست. من خوشحالم که در این مدت متوجه شدم مردم ایران باهوش‌ترین مردم دنیا هستند و تمام این مسایل را به خوبی درک می‌کنند. درباره خودم هم باید بپذیرم یک مربی بین‌المللی باید با مشکلات سخت هم کنار بیاید و برای موفقیت تمرکز بیشتری داشته باشد.

قطبی تاکید کرد: من هیچ وقت به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم؛ ما باید سعی کنیم روش صداقت را در کارمان پیش بگیریم. بالاخره نوشتن چنین مطالبی به چندین عامل برمی‌گردد که یکی از آنها می‌تواند علاقه ما ایرانی‌ها در فرهنگ فوتبال به خواندن حاشیه‌های فوتبال باشد که باعث بالا رفتن تیراژ روزنامه می‌شود؛ همین‌طور ما باید به لغات توجه بیشتری کنیم و خودم هم باید تمرکز مضاعفی داشته باشم.

به گزارش ایسنا، قطبی در ابتدای صحبت‌هایش، در حالی که برای اولین‌بار در سالن کنفرانس جدید ورزشگاه آزادی حاضر می‌شد از مسوولین این مجموعه تشکر کرد و با دست زدن خبرنگاران را دعوت به این کار برای تبریک به مدیریت ورزشگاه کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد