آلبالو

همه جوره

آلبالو

همه جوره

رقابت های هفته هشتم لیگ برتر انگلیس

دیشب در ورزشگاه ویسنته کالدرون تیمهای همشهری اتلتیکو ورئال مادرید به قضاوت کلوس گومز رودرروی هم قرار گرفتند.


در پایان این بازی پربرخورد که 7 کارت زرد و دو اخراجی به همراه داشت ، تیم رئال مادرید با نتجه 2 - 1 از سد میزبان خود گذشت.

رود فان نیستلروی در دقیقه 1 و هیگوآین در وقت های اضافه نیمه دوم از روی نقطه پنالتی برای رئال گلزنی کردند و سیمائو در دقیقه 90 تک گل میزبان را به ثمر رساندند. 

رئال در ادامه رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا ، چهارشنبه حریف قدرتمندی همچون لیورپول را پیش رو دارد. 

در بازی دیگر دیشب تیمهای اسپانیول و ویارئال به تساوی بدون گل رضایت دادند. 

در ادامه این مسابقات، امشب 8 بازی دیگر برگزار می شود که در مهم ترین آنها اسپورتینگ خیخون با اوساسونا ، آتلتیک بیلبائو با بارسلونا و والنسیا با نومانسیا روبرو می شوند.

توقف استقلال در برابر برق شیراز باگل به خودی

تیم فوتبال استقلال تهران در مقابل برق شیراز متوقف شد.

در ادامه‌ی دیدارهای معوقه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال، تیم استقلال تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف برق شیراز رفت که این بازی با تساوی یک بر یک پایان یافت.

در نیمه نخست بازی تیم استقلال بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و تا دقیقه 10 بازی دارای سه فرصت گلزنی شد که در بهترین موقعیت آرش برهانی موقعیت تک به تک را به بیرون از زمین زد. در دقیقه 16 بازی صمد زارع به اشتباه گل نخست استقلال را وارد دروازه خودی کرد اما دو دقیقه بعد مهدی کریمیان گل تساوی برق شیراز را به ثمر رساند.

پس از این گل حملات تیم استقلال برای رسیدن به برتری افزایش یافت. برخورد ضربه‌ی خسرو حیدری با پشت دروازه برق شیراز تماشاگران استقلال را به امید گل خوشحال ساخت اما این ضربه به بیرون رفت لحظاتی بعد شوت مجتبی جباری نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

در لحظات پایانی نیمه اول دو تیم بازی برابری را انجام دادند و نیمه نخست با تساوی یک بر یک پایان یابد.

با آغاز نیمه دوم تیم استقلال تهران برای جبران نتیجه سرپا حمله شد، در سه دقیقه طوفانی ابتدا ضربه‌ی سیاوش اکبرپور از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 65 "جان‌واریو" همه را دریبل زد اما توپ او به کرنر رفت و در دقیقه 66 ضربه مجتبی جباری با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه 69 ارسال خسرو حیدری تماشاگران را نیم‌خیز کرد اما ضربه‌ی او از کنار دروازه به بیرون رفت در دقیقه 74 ضربه سیاوش اکبرپور نیز از کنار دروازه به بیرون رفت، در دقیقه 76 بازی خطای بیراوند دروازه‌بان برق شیراز بر روی فرهاد مجیدی در محوطه جریمه سبب اعلام پنالتی به سود استقلال شد، همچنین بیرانوند نیز یک کارت زرد دریافت کرد. اما این ضربه پنالتی که توسط یدالله اکبری زده شد توسط بیرانوند به کرنر فرستاده شد.

در لحظات پایانی بازی تیم برق با استفاده از ضد حملات خطراتی را بر روی دروازه استقلال ایجاد کرد که در مهم‌ترین صحنه ضربه ستار زارع به تیر دروازه استقلال برخورد کرد.

دراین بازی فرهاد مجیدی، علی علیزاده و ابراهیم تقی‌پور به ترتیب جایگزین آرش برهانی، یدالله اکبری و سیاوش اکبرپور شدند و در تیم برق شیراز نیز رضا نظرزاده و همت عابدین زاده در تعویضی اجباری جایگزین محسن نیک‌خواه و علی جعفری شدند و مورنو به جای فرید عابدی به میدان آمد.

"علی دایی کوچک" فردا آقای گل می شود؟

کاوه رضایی مهاجم نوجوانان ایران برای کسب عنوان بهترین گلزن مسابقات روز شنبه و در بازی فینال با سون هیونگ – مین جدال خواهد داشت.

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: رضایی که در تاشکند و در بین کارشناسان به علی دایی کوچک معروف شده با پنج گل زده در پنج بازی یک گل از سون جیتز کره ای جلوتر است و بازی فینال می تواند مهاجم برتر از بین این دو را معرفی کند.

رضایی اولین گل خود را در بازی اول برابر بحرین زد و در بازی با ازبکستان میزبان با شوت از راه دور خود گل پیروزی بخش ایران را به ثمر رساند تا بازی 2-1 شود.

او در یکچهارم نهایی برابر سوریه در یازده دقیقه پایانی دوبار تور دروازه حربف را لرزاند تا برد 2-0 ایران به ثبت برسد. ستاره ایران در نیمه نهایی هم در وقت تلف شده پنجمین گلش را برابر امارات به ثمر رساند. هرچند در ابتدا این گل به نام علی حیدری به ثبت رسیده بود.

سون هم در برد 5-2 کره مقابل هند سریال خود را آغاز کرد و در پیروزی 9-0 مقابل اندونزی رکورد خود را به 3 رساند. او در مصاف با ازبکستان در یکچهارم 4 گله شد و اینک در کنار فهد سلیم اماراتی و تاکومی میایوشی ژاپنی قرار دارد.

در لیست گلزنان بازیها کره جنوبی سه نفر راهم در ردیف سه گله ها دارد. لی جونگ هو که در بازی فینال محروم است، چانگ وو و لی چانگ گلزنان دیگر گلزنان برتر کره جنوبی هستند.

رضایی در کنار لی جونگ هو، تاکاشی اوسامی وسلیم نامزد بهترین بازیکن مسابقات ( عنوان بهترین بازیکن عبدالله الدبال ) نیز هستند.

کره علیرغم گرفتن چهار کارت زدر در طول مسابقات نامزد جایزه اخلاق هم هست اگرچه ایران با محرومیت ایمان شیرازی که در یکچهارم نهایی کارت قرمز گرفته بود از این فهرست خارج است.