آلبالو

همه جوره

آلبالو

همه جوره

باحذف معصومی فقط ساعی ماند

فردین معصومی، ملی پوش وزن 120 کیلوگرم ایران ابتدا در یک مسابقه راحت 12-0 (6-0و 6-0) مندوزا لانگوفسکی از مکزیک را مغلوب کرد اما، با فن کول انداز برابر بختیار احمداف از روسیه ضربه شد.

با راه یابی احمداف به فینال معصومی برای کسب مدال برنز ابتدا بوجیدار بویا جیف از بلغارستان را شکست داد سپس در یک دیدار تنگاتنگ  استیو موکو از آمریکا رامغلوب کرد اما در مسابقه ی آخر به مرید موتا لیموف از قزا قستان ، کسی که دوبار وی را شکست داده بود باخت و برنز هم نگرفت.

  سجاد مرادی هم که توانسته بود تا نیمه نهایی دو ۸۰۰ متر پیش آید در این مرحله پنجم شد و نتوانست به فینال برسد. این در حالیست که اگر تنها کمی بیشتر تلاش می کرد با کسب عنوان پنجمی میتوانست فینالیسم شود.همچنین احسان مهاجر شجاعی هم حذف شد تنها باقیماندگان کاروان ایران هادی ساعی و بازیکن گمنامی در رشته ی ده گانه باشند.

شانس ما در در ده گانه حتی از صفردرصدهم کمتر است پس تنها امید بیش از۸۰ میلیون ایرانی

هادی ساعی تکواندو کار ایران است .کسی که اولین مدال در رشته ای به غیر از کشتی ووزنه برداری در المپیک اولین مدال را کسب کرد. در المپیک سیدنی ساعی توانست مدال برنز بگیرد. ۴سال بعد ودر المپیک بیاد ماندنی آتن که ما ۶ مدال کسب کردیم ساعی اولین مدال طلای تکواندو

برای ایران را کسب کرد۰

این سومین المپیک ساعیست . ساعی توانست در طی این دوازده سال تجربه های زیادی کسب

کند وهمین امتیازی برای اوست اما نباید فراموش کنیم که چندان هم جوان نیست وهمین امر اورا

کمی از ساعی المپیک های قبل متمایز می کند.

در هرحال چشم میلیونها ایرانی مقیم داخل و خارج به آخرین شانس کسب مدال در المپیک یعنی هادی ساعیست.                

زن محجبه ی مسلمان به نیمه نهایی رفت

"رقیه الغسره" دونده‌ی زن بحرینی موفق شد به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های دوی 200 متر بازی‌های المپیک صعود کند.            

رقیه الغسره که پیش از این در رقابت‌های سالنی‌ آسیا و بازی‌های آسیایی دوحه مدال طلا را کسب کرده بود، روز گذشته در رقابت‌های دوی 200 متر زنان توانست این مسافت را با زمان 22 ثانیه و 76 صدم ثانیه طی کند و با قرار گرفتن در صدر جدول گروه دوم به مرحله نیمه نهایی این ماده صعود کرد.

این دونده مسلمان در این گروه بالاتر از حریفان خود از کشورهای روسیه و فرانسه به مرحله بعد صعود کرد.

او با حجاب کامل اسلامی در رقابت‌های دوومیدانی شرکت می‌کند. او پرچم دار کاروان تیم بحرین در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پکن بود و رسانه‌ها او را موفقترین ورزشکار زن مسلمان در این بازی‌ها پیش بینی کرده بودند.

قابل توجه ورزشکاران زن ایران. یاد بگیرید.

  

قرعه کشی سه کشتی گیر ایران(بسوی حذف شدن!)

وزن‌کشی سه

وزن 84، 96 و 120 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک انجام شد که در وزن 84 کیلوگرم، رضا یزدانی با تمام مدعیان اصلی این وزن در یک سمت جدول قرار گرفته است.

دارنده دو مدال برنز جهان در دور اول با رادوسلاو هربیک از لهستان پیکار می‌کند ودر دور دوم باید با برنده نوروز تمرزوف از آذربایجان و گانزوریگ از مغولستان مسابقه دهد.

در صورت پیروزی در این دو کشتی، حریف یزدانی در نیمه‌نهایی یکی از سه کشتی‌گیر پرقدرت این وزن یعنی گئورگی کتویف از روسیه، زائوربک سوخیف از ازبکستان یا گنادی لالی‌اف از قزاقستان خواهد بود که برنده این جمع در نیمه نهایی احتمالا به مصاف میندوراشویلی از گرجستان خواهد رفت. در این وزن 20 نفر حضور دارند.

در وزن 96 کیلوگرم، سعید ابراهیمی نایب قهرمان سال 2007 جهان ابتدا استراحت می‌کند و سپس برابر مصطفی امارا از مصر قرار می‌گیرد.

ابراهیمی در ادامه باید با برنده کشتی بین گئورگی گوگشلیدزه قهرمان سال 2001 جهان از گرجتان و الکسی کروپنیاکف از قرقیزستان مسابقه دهد. برنده این جمع به نیمه نهایی می رسد و در پای دیگر این مرحله، دانیل کورمایر از آمریکا، میشل باتیستا از کوبا یا تیموراز تیگیف از قزاقستان، خواهند بود.

شیروانی مرادافاز روسیه و قربان قربان اف از ازبکستان در سمت دیگرجدول قرار دارند. در این وزن نفر۱۹حضوردارند.

در وزن 120 کیلوگرم، نیز فردین معصومی ابتدا با مندوزا از مکزیک مسابقه می‌دهد و در دور دوم، فرد پیروز کشتی بین بختیار احمد‌اف از روسیه و بویاجیف از بلغارستان، رقیب وی خواهد بود.

برنده این مسابقات، در نیمه نهایی آیدین پولادچی از ترکیه یا مرید موتالیموف از قزاقستان را پیش‌رو خواهد داشت.

در سمت دیگر جدول باید منتظر دیدار تماشایی آرتور تایمازوف از ازبکستان و دیوید موسل بز از اسلواکی باشیم. موسل بز در فینال المپیک سیدنی با دوبنده روسیه تایمازوف را شکست داد و حالا برای اسلواکی کشتی می گیرد.